איך מחלקים נחלות במשקים חקלאיים

כשמדובר בפיתוח קרקעות חקלאיות, יש לקחת בחשבון כמה דוגמאות לגיוון בחוות. אחד השימושים הנפוצים ביותר בקרקעות חקלאיות בארצות הברית הוא בניית בתים על אדמות חקלאיות.

בתרחיש זה, יזם לוקח חלקת אדמה גדולה ומחלק אותה לרבים על ידי בניית בתים רבים.

פיצול נחלה מוגדר כמצב בו משק יחיד בבעלות משפחה אחת עובר תהליך של חלוקה לחלקות  המופרדות על ידי גבולות גיאוגרפיים. 

אם יש לך מספר יורשים שיש להם אחוזים שונים בעתיד המשק או החווה שלך

היזהר כיצד אתה מפצל את הנחלה. חווה של 200 דונם יכולה לייצר הכנסה רבה, אך אם מחלקים אותה לחמישה חלקים, לכל יורש יש 40 דונם אדמה חקלאית, מה שמגביל את הייצור הכולל ומפחית את הרווח.

בחלק מהמקרים, תוכנית ירושה כוללת אפשרות שהיורשים לא ימשיכו במורשת העיזבון / החווה. אם יש כמה יורשים שרוצים לנהל את האדמה, הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד טוב יחד.

צריך להתייעץ עם מומחים לפני התחלת תהליך פיצול נחלה

אם חוכרים אדמות חקלאיות במזומן מראש, חקלאים ובעלי אדמות יכולים לנהל משא ומתן על מחיר לדונם על סמך ערך הקרקע והפוטנציאל החקלאי. אם הערך עדיין נמוך מזה של קרקעות באזורים עירוניים, המשקיעים יכולים להפוך לבעלים של קרקעות באזורים כפריים.

דשא וכרי דשא ממשיכים לכסות את מרבית הנופים הכפריים, ואילו גידול בעלי חיים וכבשים וגידול חלב נותרו המגזרים החשובים ביותר בחקלאות. זה מקשה על המקבלים לעבד אדמות למטרות אחרות כמו חקלאות פסטורלית או ייצור בשר ומוצרי חלב.

בדר"כ פיצול נחלה הוא למטרת הפניית חלק מהנחלה למגורים.

הם לרוב מכשולים בלתי ניתנים להתגברות. כך, נולד הרעיון של קולקטיב, שבו כל משפחה יכולה לעבד את אדמתה שלה. החקלאים בנו אסמים מבודדים כדי להפחית את הצורך בהובלת תבואה לחוות ומשאיות.

הם חילקו את אדמתם לשלושה חלקים: בקטע אחד ניטעו גידולי מזון כמו חיטה מדי שנה, ושדה שלישי נותר למגורים.

פיצול נחלה למגורים וחקלאות אפשרית בתנאים מסויימים בארץ

אינך מעוניין בתשתית גדולה שתנהל חווה חקלאית אחת: אתה יכול לנהל דונם אחד ללא מכונות, אך אתה זקוק לטרקטור קומפקטי עם חיבור אשר יקל על חייך ויהיה צורך לעתיד. הרחבת הרכוש שלך.

עם דונם אחד זמין, אתה רוצה למצוא דרך לגדל בקר מבלי לדרוש אדמה שתשמש לקציר. עם חווה של דונם אחד בלבד, לא כולם רוצים שהמקום יעסוק בחיות מרעה.

 

 

Share the Post:

Related Posts

דילוג לתוכן