איך מטפחים גינה

אם אתה לא לוקח הפסקה גדולה מגידול ירקות, אתה יכול לקבל גינה בריאה במשך שנים. גינון בגן פורח באביב ובקיץ עד שוירוס הקורונה מאלץ אותך לגדול לעונה חדשה. מרבית הגננות מעדיפות להישאר בבית בתחילת עונת הגידול, המכינה את האדמה לגידול. השתילה באביב יכולה להתעכב, אך בדרך כלל מספיק שתילה יסודית אחת לשנה כדי לשמור על בריאות אדמת הגן. בחר את הזמן המתאים ביותר לתכנית הגינה שלך, כמו סוף האביב או תחילת הקיץ.

לרעיונות נוספים לגינון עם שטח מוגבל, עיין במדריך הגן של ניו יורק טיימס תחת "גינון במרחב קטן".

המדריך למתחילים "גן ירקות" מכסה כיצד לפתוח גן ירק מאפס עם ירקות לגידול. כאן תמצאו מאמרים שיעזרו לכם ללמוד כיצד לשתול ולגדל אוכל משלכם, כמו וכן את יסודות הגידול והגידול של ירקות בגינה שלך.

וודא שיש לך את הכלים הנכונים לטפח ולטפל בצמחים השונים בגינה שלך

זה תמיד רעיון טוב לעבוד על 2-4 ס"מ קומפוסט באדמה לפני השתילה וכדי לשלב את כל מה שמשולב בה. הוצא חלקי צמחים מהגן, כגון עשב ברמודה, כך שיוכל להכות שורש בקרקע. חומר לגינה כדי למנוע את עשיית העשבים מעל היבול שלך.

הוספת קומפוסט או שינויי אדמה אחרים אם תרצה

או שימוש בפרי כיסוי או דשן ירוק לגידול היא דרך טובה להכין את האדמה לשתילה. מאפשר גידול של מיטות חדשות באזורים שבהם האדמה דלילה מאוד, כמו למשל ב באמצע המיטה או באזור עם הרבה דשא מת. אתה יכול לחפור את העשב המת עם קומפוסט של 2-3 ס"מ, חומר אורגני של 1/4 ס"מ או פחות ואז לשתול את המיטה. עבודה עם חומר ירוק – טשטוש באדמה לפני שתילה בגינה שלך או שימוש בצמחי כיסוי ובדשנים ירוקים הגדלים בחלקו העליון במקום בשכבת הקרקע התחתונה עלולים לגרום לשחיקה באדמה.

אם אתה מתחיל את הגינה שלך במקום צר

זה אומר שאתה צריך פחות מקום כדי לייצר את היבול שלך. הדרך הראשונה למקסם את שטח הגן שלך היא להמיר שורות שתילה מסורתיות למיטות מוגבהות. גינון ברגל מרובע הוא אפשרות פחות תובענית בה יכולים גנני מאכל בחלל קטן לייצר צמחים מניבים ומוצלחים.

אם אתה מנסה להשתמש בצמחי כיסוי או לא

עד לגינון, נסה לגדל את האוכל שלך בכמה מיכלים קטנים. אם אתה משחרר שטחי גינה קיימים, אתה יכול לשתול דשן ירוק בחלקים בגינה שלך שלא מגדלים כרגע ירקות ולסובב את החלקים הללו לשטחי גידול מדי שנה. גם אם אין לכם מקום לסובב צמחים בין אזורי שתילה, אם גן הירק שלכם קטן, שלבו משפחות צמחים שונות ליצירת מגוון צמחים. נסה לגוון את מה שאתה שותל, במיוחד אם מדובר בגינה קטנה, כגון גן עם כמה שורות צמחים או גינה גדולה.

אם תהליך הקומפוסט מספק חום מספיק, זרעי הדשא ישרדו ועשב חדש ינבט אם תשתמשו בסופו של דבר בקומפוסט בגינתכם. אם אתה צריך להכין אדמה לשתילים חדשים ולערבב קומפוסט ודשן אורגני, אתה חוסך בצמיחה עמוקה לשנה הבאה.

הקושי בשימוש בקוטלי עשבים בגינות ירק

הוא שיש מעט קוטלי עשבים בטוחים למגוון מינים הגדלים בגינה. ניהול מזיקים משולב (IPM) או הדברה מחייב שהחקלאי מכיר ומטפח את סוגים שונים של עשבים שוטים, חרקים ומזיקים אחרים על חלקת הגינה שלו. אתה יכול לשלוט במספר העשבים הרב שנתיים שאתה הורג על ידי הריגתם, במיוחד אם שטחי הגינה שלך נופלים ואינך שותל צמחים.

אם אתה יודע למה לחפש, קרא את הצמחים שגדלו ונכנס לגינה כל יום כדי לבחור את ההבשלה. אם אתה מגדל צמחים משלך, התחל לפני שתילת אותם בגינה שלך, ורק לאחר שגידלת אותם.

כדי להתחיל בצורה הטובה ביותר, במאמר זה אנו בוחנים כיצד לבחור את המיקום הנכון לגינה שלך, לבחור מיקום, את הכלים הבסיסיים הדרושים לך ולהכין אותנו לחודשי הגינון הראשונים, משתילה ועד קציר וקציר. בעמוד זה נדגיש כמה מהיסודות, כמו איך בחרנו באתר המתאים לגינה שלנו ויצרנו גינה בגודל המתאים לכם, כמו גם את הירקות לגידול. עכשיו שהאדמה שלך מוכנה, קרא את המדריך השלם שלנו לשתילת נורות וזרעים והוספת צמחים ופרחים יפים לגנים שלך.

Share the Post:

Related Posts

דילוג לתוכן