גידול פרחים בעמק יזרעאל

מגוון העצים הנטוע על ידי שירות היערות של קק"ל כולל עצי מחט, נשירים ועצי פרי. עד 400 מיני צמחים נמצאו בהר כולל כרכומים צהובים גדולים (Sternbergia clusteriana), שושן פרסי (Fritillaria persica), פרחים בצורת פעמון (Muscari parviflorum), צבעונים אדומים שחורי עיניים (Tulipaagenensis), סחלבים —- – כשתיסעו באזור שמסביב, תראו גם שדות כותנה, בריכות דגים, בקר מרעה, חמניות ועצי זית כסף בני מאות שנים על המדרונות המדורגים. לעמק הגדול, המישורי והפורה הזה יש אספקה קבועה של מים והוא מכוסה בפולי מנהרות מטופחות ופלסטיק, בהם גדלים גידולים שונים, כולל גידולי חורף. באביב, המדרונות שלו מקושטים בפרחים יפים ויערות ירוקים.

זהו מישור פורה עצום זרוע מעיינות טבעיים ומציע למבקרים כל מיני נופים נפלאים

כלב החקלאי של המדינה היא ידועה בשטיחותה וביופייה המדהימים, המתהדרת גם באטרקציות בעלות חשיבות דתית והיסטורית רבה. דחוס בין עמקי יזרעאל ועמק הירדן זהו אזור פורה ביותר.

הוא אוהב קרקעות מחומצות לנייטרליות אך סובל אפילו קרקעות אלקליות מתונות. פרח חסון זה גדל על גבעת הרקפות בצפון הארץ ומכונה בעברית רקספת. הגבעה מציעה טיולים ציוריים עם אינספור פרחים ונופים פנורמיים של עמק יזרעאל.

שורשים חנות פרחים בעפולה

שורשים בית של צמיחה – משלוחי פרחים בעפולה

בתחילת החורף

המקום הזה הוא ארץ פלאות של רקפות וצבעים מרהיבים אחרים. לאחר כ-2.2 קילומטרים נוספים השביל מגיע לצומת בו מתבצעת פנייה ימינה לאנדרטה מרשימה לזכר חללי הקיבוץ המשקיפה על מרחבי עמק יזרעאל והגבעות שמסביב. שביל תנ"כי קצר לאורך צלע ההר, באמצע יער אורנים עם לוחות המתארים אירועים תנ"כיים שהתרחשו בגלבוע או בסמוך לו.

בהפסקה ביער החלון משקיף על הגלבוע שצונח אל העמק, חלק מההר ריק לחלוטין והצמחייה היחידה היא היערות שנטעה קק"ל.

במזרח רמת מנשה תחומה בעמק יזרעאל

ממש היכן שכביש יקנעם למגידו (התוואי של עמק יזרעאל יזרעאל (המכונה גם בקעת מגידו) נמצא בחלק העליון של הארץ, גובל מצפון להר הגלבוע, ממערב לרכס הכרמל וממזרח לבקעת הירדן). הרי ג'בל פוקואה של ימינו ידועים בכתובים

דונמים שקדים גדלים על המדרונות והעמקים שמתחת להר הגלבוע; שורות נטולות פגמים של עצים מושלמים שפרחו במהלך ביקורנו עם ורודים ולבנים חיוורים יותר והנקטרינות עדיין פרחו כשהגענו

גם חלקה הצפוני של ישראל עשיר בשדות פזורים של חמניות.

ישראל אינה זרה לשדות החמניות השופעים כמו רוב מדינות העולם

בסוף האביב/תחילת הקיץ (מאי-יוני) הם אחד מהפרחים הבודדים שחזקים מספיק כדי לשרוד את השמש הישראלית הקשה. ומעל הכל, בביקור בשדות חמניות, גם אם הצמחים חזקים, זכרו להיזהר ולכבד את השדות.

אזור חיפה מכיל מקומות רבים ושונים לצפייה בחמניות וניתן למצוא שדות ענק של חמניות לאורך הכביש המהיר המקיף את עפולה

רקפות בשמורת הביוספרית של המועצה האזורית מגידו במהלך השנים הפכו יערות האורן של רמת מנשה לבית לאשכולות גדולים של רקפות פורחות.

רקפות צומחות גם בסדקים הסלעיים של מדבר יהודה וצפון הנגב ויכולות לפרוח עד הגשם הראשון ולפני הופעת העלים

כדי לעודד האבקה (רוח) ויצירת פרי חותכים את קוצי הפרחים הזכריים ומניחים אותם על עצי נקבה, לפעמים כדי לחפור ולהפריד ביניהם לרענון הצמיחה.

הפרחים המקסימים והשמחים האלה אהובים בכל העולם; מופיעים ביצירות אמנות מפורסמות כמו אינספור התיאורים של האימפרסיוניסטים של ואן גוך

אמנם לא סוג פרח מסוים, אבל פרחים אלו מאוד מיוחדים (כמו פרחים רבים אחרים בישראל ולכן עדיף לא לקטוף אותם) הר הגלבוע ידוע בתנ"ך כמקום בו נפל שאול המלך על חרבו.
למידע מורחב בנושא של חנות פרחים בעמק יזרעאל וגידול פרחים בעמק יזרעאל נא להעיף מבט ב- rootshopping.com

האירוס הזה

הוא פרח סגול-לבן ויפה מאוד. באביב ישראל מכוסה בפרחים רבים, אך יש פרח אחד שבולט מהקהל – הפרג האדום. כלנית בעברית זכתה בתואר הפרח הלאומי של ישראל בשנת 2013. פרחים צהובים דמויי חמניות מוקפים בחוט חום הם שמלת ההסוואה המושלמת.

 

Share the Post:

Related Posts

דילוג לתוכן