יבלות בכף הרגל

יבלות משמועתן, עודפי עור המצויים בכף הרגל אשר התפתחו בעקבות לחץ, חיכוך או מזהם ויראלי. מלבד היותן מפגע אסתטי משמעותי, הן עלולות להוביל לכאב מקומי ואף למגבלת הליכה.

על סוגי היבלות ודרכי הטיפול בהן- במאמר שלפניכם

יבלת קשה

יבלת קשה נוצרת בעקבות לחץ על כף הרגל וחיכוכה עם הנעל. במקרים כאלה, מיוצרים עודפי עור על ידי הגוף לצורך הגנה על העצמות של כף הרגל מחיכוך.

אצבע פטיש למשל, הוא מצב שבו המפרק של האצבע בולט כלפי מעלה, והחיכוך הקיים בין הנעל לאצבע עלול לגרום לצמיחתה של יבלת קשה. היבלת הקשה הינה היבלת השכיחה ביותר, והיא בדרך כלל עלולה להוביל לכאב ונפיחות במקום. 

יבלת רכה

יבלת רכה נוצרת בדרך כלל בין האצבעות של כפות הרגליים, שכן באזורים אלה ניכרת לחות מוגברת משאר חלקי כף הרגל. צבעה של היבלת הרכה הינו לבן ומרקמה כמעין צמיג רך. ביכולתה של היבלת הרכה לגרום לכאבים חזקים במיוחד. 

יבלת ויראלית

לוירוס הפפילומה זנים רבים. יבלת ויראלית מתפתחת כתוצאה מהידבקות באחד מזנים אלה. יכולת ההדבקה של היבלת הויראלית הינה גבוהה במיוחד ועשויה לעבור מאדם לאדם בעת מגע. 

היבלות הויראליות נפוצות מאוד וגורמות לכאבים חזקים. טיפול שמרני ביבלת ויראלית, אינו תמיד יעיל. 

הטיפול השמרני

הטיפול השמרני בכלל סוגי היבלות בכף הרגל כולל

-פדיקור ייחודי

-מדרסים לצורך הפחתת הלחץ על כף הרגל

-שימוש בפדים בכדי לרכך ולמנוע את חיכוכה של כף הרגל עם הנעל

-טיפול על ידי חומצה או חנקן  המוביל להרס התאים בהם פגע הוירוס 

במידה והטיפול השמרני לא הועיל, ישקל הליך ניתוחי הכולל הוצאת השורש של היבלת.

טיפול ניתוחי

ההליך הניתוחי נעשה בדרך כלל במרפאה של הפודיאטור תוך אלחוש מקומי. העקירה של שורש היבלת מוציאה גם את הזיהום הויראלי ממקורו.

בדרך כלל לניתוח זה אחוזי הצלחה גבוהים, העומדים על כ-88 אחוזים.

לייזר

כאשר גודל היבלת גדול מאוד או שהטיפול השמרני לא הועיל, ניתן לנסות לטפל ביבלת גם באמצעות לייזר.

הטיפול בלייזר נעשה תוך אלחוש מקומי אשר במהלכו המטפל צורב את היבלת על ידי שימוש בלייזר. היתרון המרכזי של טיפול בלייזר הינו ראשית סיכויי ההצלחה הגבוהים והסיכוי הנמוך לצורך בטיפול חוזר

צילום:freepik

Share the Post:

Related Posts

דילוג לתוכן