עבור אנשים עם לחץ דם תקין שאינם נוטלים תרופות, לחץ דם נמוך יכול להיות מסוכן ולהגביר את הסיכון לסחרחורת ואנשים עלולים להיות בסיכון לתאונות ונפילות. הכימיקלים בטבק יכולים להשפיע על כלי הדם שלך, במיוחד אם יש לך עשן פסיבי.

אם יש לך לחץ דם גבוה אתה יכול להוריד אותו על ידי פעילות פעילה יותר

אכילה בריאה ועל ידי ביצוע שינויים באורח החיים. למד על הצעדים שאתה יכול לנקוט כדי להפחית את הסיכון לבעיות בריאות כגון לחץ דם גבוה (המכונה גם יתר לחץ דם), מחלות לב ושבץ. אם לחץ הדם שלך נגרם כתוצאה ממצב רפואי, תרופות יכולות לטפל במחלה, אך הן גם יכולות למנוע מהתרופה להוריד את לחץ הדם.

הטיפול בלחץ דם גבוה מתחיל לרוב בשינויים באורח החיים

כולל הפחתה בתכולת המלח בתזונה, ירידה במשקל, הפסקת עישון, הפחתה בצריכת אלכוהול ופעילות גופנית סדירה. שינויים פשוטים באורח החיים יכולים לסייע בהורדת לחץ דם גבוה אצל אנשים שצריכים ליטול תרופות. הרופא או הרופא שלך עשויים גם להמליץ על שינויים מסוימים באורח החיים כדי לשמור על רמות הסוכר בדם תחת שליטה.

אם לחץ הדם שלך נשאר גבוה

אם אתה רגוע, הרופא עשוי להציע פעילות גופנית, שינויים תזונתיים או, סביר יותר, תרופות. אם אתה מבצע שינויים בתרופות או בטיפולים אחרים, הרופא שלך עשוי להמליץ לך לבדוק את לחץ הדם שלך בתחילת הטיפול כל שבועיים ולאחר מכן לבדוק זאת שוב אם לא מבוצעים שינויים בתוך שבוע מהפגישה הבאה שלך.

יתר לחץ דם

הוא פגיעה בדפנות העורקים העיקריים (אבי העורקים ועורק הצוואר) ובעורקים קטנים יותר (עורקים מוחיים, כליליים, כליות ורשתיות) הפועלים על הלב וממריצים את משאבת הדם בכל הגוף. עורקים בריאים יותר, הזדקנות ותרופות מסוימות, כמו גם גורמי סיכון כגון חוסר פעילות, השמנת יתר, עישון ונטייה גנטית, יכולים להעלות את לחץ הדם, למשל. אם יתר לחץ דם אינו נשלט על ידי שינויים באורח החיים או תרופות זה יכול להוביל לשבץ, מחלות לב, בעיות עיניים, אי ספיקת כליות ובעיות בריאות אחרות.

בכמה סוגים של תרופות ליתר לחץ דם מנגנון הפעולה

הוא הפיכת אנגיוטנסין למעכבי אנזים המפחיתים כימיקלים מסוימים המתהדקים את כלי הדם כך שזרימת הדם יכולה לזרום טוב יותר דרך הלב והדם שואב ביעילות רבה יותר. חוסמי קולטן אנגיוטנסיון II חוסמים את פעולתם של חומרים טבעיים מסוימים אשר מהדקים את כלי הדם ומקלים על זרימת הדם אל הלב. חוסמי תעלות סידן מרפים את כלי הדם כך שהלב לא יכול לשאוב בצורה יעילה ביותר.

פעילות מוגברת ופעילות גופנית במחקר שנערך בשנת 2013

מבוגרים בישיבה שהשתתפו בפעילות אירובית הפחיתו את לחץ הדם שלהם בממוצע 3.9 % סיסטולי ו -4.5 % דיאסטולי (4). פעילות גופנית סדירה מסייעת להפוך את הלב לחזק ויעיל יותר בשאיבת דם, מה שמפחית את הלחץ בעורקים.

אנשים הסובלים מסוכרת גילו שתרופות משתן יכולות להעלות את רמות הסוכר בדם

מחקר שנערך בקרב אנשים שעברו טיפול בסטטינים גילה כי אלו שהלכו מבלי להגביל את התזונה במשך 6 שבועות היו בעלי שיפור גדול יותר בלחץ הדם ובסימנים אחרים למחלות לב מאשר אלו שלא הגבילו את צריכת הפחמימות (34).

אם זה משתפר בזמן שאתה מטפל במצב, הפסק לקחת את התרופה שגרמה לו. אם תופעות הלוואי נמשכות, הרופא שלך עשוי לשנות את מינון התרופות או להשתמש בתרופה אחרת. חלק מהאנשים סובלים מהתקפי צנית לאחר טיפול ממושך עם משתנים.

לחץ דם גבוה ו- COVID-19 מבוגרים עם מחלות לב כגון אי ספיקת לב

מחלות לב כליליות, קרדיומיופתיה או מחלות שריר לב ויתר לחץ דם נוטים יותר לפתח קוביד -19. תרופות טיפוליות מומלץ להוריד את לחץ הדם ל -130 / 80 לאנשים מעל גיל 65 הסובלים מגורמי סיכון כגון סוכרת וכולסטרול גבוה.

הרופא שלך יקבע אם הלחץ הסיסטולי שלך גבוה או מתחת לנורמלי לגילך ויבקש ממך להוריד אותו

יתר לחץ דם עמיד או עמיד חשוב לאבחון יתר לחץ דם עמיד באמת, מצב המגביר את הסיכון להתקף לב או שבץ. ניתן לטפל ביתר לחץ דם סיסטולי מבודד באותו אופן כמו יתר לחץ דם רגיל, אך מי שיש לו 130 או יותר עבור המספר הראשון ו -80 או גבוה עבור השני עשוי להזדקק ליותר מתרופה אחת ללחץ דם.

הפחתה קטנה של נתרן בתזונה יכולה לשפר את בריאות הלב ולהוריד את לחץ הדם ב -5 עד 6 מ"מ כספית אם יש לך כבר לחץ דם גבוה

ירידה במשקל עבור אנשים הסובלים מעודף משקל, ירידה במשקל יכולה לעשות הבדל גדול בבריאות הלב. ירידה במשקל מסייעת לכלי הדם להתרחב ולהתכווץ, מה שמקל על החדר השמאלי לשאוב דם.

הפסקת עישון יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ולשפר את הבריאות הכללית שלך

אנשים שעזבו חיים יותר זמן מאנשים שמעולם לא הפסיקו. לקפאין השפעה חזקה יותר על אנשים שאינם צורכים אותו באופן קבוע (19). סקירה של מחקרים על שוקולד מריר הראתה שאכילה בין ריבוע לשני שוקולד מריר ביום יכולה לסייע בהורדת הסיכון למחלות לב על ידי הורדת לחץ דם ודלקות.

לשאר 75 האחוזים מהאנשים העמידים ללחץ דם גבוה אין סיבה רפואית ידועה

אומרים שיש להם יתר לחץ דם ראשוני או חיוני והטיפול בהם מתמקד בתרופות ובניהול אורח חיים. ההנחיה לשנת 2017 היא הנחיה מקיפה הכוללת מידע ומחקרים חדשים על לחץ דם (BP) וסיכונים הקשורים למחלות לב וכלי דם (CVD), ניטור BP מחוץ לבית (ABPM), ניטור BP ביתי, HBPM מעל סף BP ויזום דם טיפול תרופתי להורדת לחץ (BP Plus) במטרה לשפר את הטיפול ביתר לחץ דם ולשלוט במספר נושאים חשובים נוספים.

ישנן עדויות ברורות לכך ששימוש באנזימים הממירים אנגיוטנסין (מעכבי ACE) או חוסמי קולטן אנגיוטנסין -2 (ARB) עלול לגרום לסיבוכים. עורקים הם כלי דם המובילים דם לשאר חלקי הגוף מהלב אל הלב.

Share the Post:

Related Posts

דילוג לתוכן